EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

Eső után csillaghullás

Létrehozva 2019. április 28. (vasárnap)

Eső után csillaghullásSzázötven verseny kilométert tett meg egy nap alatt a mezőny a hazai ralibajnokság második futamán. A Hell 25. Miskolc Rallye párosai a DVTK stadionnál felállított szervizparkból korán indultak, hiszen négy helyszínen, összesen tizenkét gyorsasági várt az egységekre. A sűrű, feszes programot még pikánsabbá tette az időjárás, ami a futam első harmadában teljesen kiszámíthatatlan volt.

- Váratlant húztunk, de nem jött be. slick gumival mentünk ki az első körre, közben pedig leszakadt az eső – mondta a miskolci Balogh János, aki végül negyedikként zárt hazai körülmények között. – Ezután keményen dolgoztunk azért, hogy a hátralévő gyorsokon visszahozzuk, amit elrontottunk.

Nem csak Baloghékat, hanem az élmezőnyből jó néhány párost megtréfált az említett csapadékos körülmény. Műszaki hiba, vagy versenybaleset miatt több egység is kénytelen volt feladni a küzdelmet. A bajnoki címvédő Hadik András autójának kormány összekötője tört el, Bodolaiék és Olléék buktak, ifj. Kiss László Fordján az egyik kerék tört ki, Velenczei Ádám pedig megforgott, és defekt miatt jelentős hátrányba került.

Vincze vs. Turán

Az élen Vincze Ferenc és Turán Frigyes külön csatát vívott, volt olyan időszak a versenyen, amikor a két éllovast csupán egy tized másodperc választotta el egymástól. Végül a futamot Vincze nyerte meg, aki a szezonnyitó egri hétvége után duplázni tudott.

- Minden úgy alakult, ahogyan előre elterveztük – összegzett a DVTK stadionnál felállított célkapunál Vincze Ferenc. – Igaz, néhány probléma minket is elért, az utolsó körben mélypontra kerültünk. Tartottunk tőle, hogy Friciék utolérnek minket, de szerencsére sikerült megtartani az előnyünket. Más gumitaktikán voltunk, talán ennek volt köszönhető az, hogy nagyon hullámzóan alakult a külön csatánk. Természetesen nagyon boldogok vagyunk, hiszen nagy szónak számít két győzelemmel kezdeni egy ilyen erős bajnokságot.

Turán Frigyes a tempójával elégedett volt, de az első szakaszon korai rajt miatt kapott tíz másodperces büntetés, valamint a későbbiekben tapasztalt műszaki hiba szertefoszlatta a győzelmi reményeiket.

- Legutóbb azt mondtam, hogy reális eredmény született, most viszont, ha műszaki szempontból hibamentes lett volna a hétvégénk, akkor nekünk kellett volna nyerni – szögezte le a Hell 25. Miskolc Rallye végén Turán Frigyes. – Az elvesztegetett másodpercek most nagyon hiányoznak, ettől függetlenül nagyon jó volt a tempónk, az egri hétvége utáni teszten még versenyképesebbé váltunk. Egy nézőbarát, rendkívül jól összerakott, kiváló pályákon zajló borsodi versenyen vagyunk túl, ennek a dobogós helyezésnek komoly sportértéke van. Már tavaly megteremtettük annak az esélyét, hogy számolni kelljen velünk, úgyhogy a folytatásban is ennek megfelelően tesszük a dolgunkat.

Fiatal dobogós

Az aszfaltos hétvégét a fiatal Német László és navigátora, Szabó István zárta a harmadik helyen, a párosnak egyébként ez volt pályafutásuk legjobb eredménye. A miskolciak közül Balogh János lett a legjobb, az abszolút negyedik helyezéssel, de a navigátor Verba Gábor teljesítménye is elismerésre méltó, aki Trencsényi József társaként felkapaszkodott a pódiumra.

A magyar ralibajnokság három hét múlva Szombathelyen folytatódott volna, de a rendező bejelentette, hogy nem tudja megrendezni a murvás futamot. A következő verseny így Székesfehérváron lesz június első hétvégéjén.

A Hell 25. Miskolc Rallye végeredménye:

1. Vincze Ferenc, Bacigál Igor (Skoda Fabia R5) 1:21:13,7

2. Turán Frigyes, Bagaméri László (Ford Fiesta R5) +14,6

3. Német László, Szabó István (Ford Fiesta R5) +1:28,2

4. Balogh János, Holczer Dániel (Skoda Fabia R5) +1:46,4

5. Dudás Gergő, Tóth Zsolt (Mitsubishi Lancer EVO IX) 2:51,1

6. Trencsényi József, Verba Gábor (Skoda Fabia R5) +2:58,7