HELL 23. Miskolc Rallye

Újra új navigátorral Miskolcon

Létrehozva 2018. április 28. (szombat)

Újra új navigátorral MiskolconMindössze négy napja volt Wirtmann Ferencnek a Vltava Rali célja és a Miskolc Rali pályabejárásának kezdete között. Ezalatt kellett kipihennie magát, új navigátort találnia és még egy kisebb sérülésből és felépülnie. Mindhármat sikeresen teljesítette, így csütörtökön Czakó-Budai Annamáriával kezdhette meg a pályabejárást.

Az Eger Ralihoz hasonlóan az Országos Historic Ralibajnokság második hétvégéjén, április 27—29-én, Miskolcon is két futamot rendeznek. A páros ezúttal is a Magyarországon használt C csoportos Ford Escort Mk I-essel áll rajthoz, a D csoportos Mk II-es megmarad az Eb-futamokra. Wirtmann, miután Egerben mind a két versenyt megnyerte, a C csoport és a historic abszolút bajnokságát vezetve érkezik Miskolcra. A cél ennek az első helynek a megtartása.

- Jó sűrű pár napom volt — mondta Wirtmann. — A Vltava Rali nehéz, fárasztó verseny volt. A hét elején ráadásul új navigátort is kellett keresnem, mert Nyirfás Juli nem tudta vállalni a versenyt. Szerencsére Czakó-Budai Annamária éppen ráért és örömmel ugrott be.

Hogy a napjaim ne teljenek olyan unalmasan, szerdán, az irodában eltört alattam a szék lába, elestem és bevertem a fejemet. Nem olyan súlyos a sérülés, de azért az éjszakai alvás jót tett neki. Azóta mindenki azzal cukkol, hogy minek végzek ilyen veszélyes munkát, miért nem maradtam a biztonságos versenyzés mellett, ahol megvéd a bukócső és a bukósisak.

Az Eger Rali után a héten készült el az Mk I-es, ami még mindig gyengébb, mint az Eb-n használt Mk II-esünk. A magyar mezőny pedig egyre erősebb, úgyhogy nagyon kapkodnunk kell magunkat. A miskolci pályákat valahogy soha sem szerette az Escort. A rossz minőség utakat én sem, de például Bükkszentlászló—Bükkszentkereszt nagyon szépen rendbe van téve, az az egyik kedvencem. A verseny nehézsége lesz a számunkra, hogy az ORB mezőnye várhatóan nagyon kijárja majd a pályákat, ami a mi utcai gumijainkra nézve elég defektveszélyes. De hát ilyen a rali, pont emiatt a kiszámíthatatlansága miatt szeretjük.