EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

Rallye2 gyorsriportok

Létrehozva 2017. április 01. (szombat)

Rallye2 gyorsriportokVasárnap reggel a Rallye2 Bajnokság mezőnye is nekivág a 2017-es évnek, 10 óra után néhány perccel tapos a gázba az első páros, így megkérdeztük a Rallye2 versenyzőit is, hogy mik a terveik az évad nyitányán, a Miskolc Rallye-n.

Karner Zoltán: A tervek a szokásosak. Problémamentes célba érkezésre és kilométerek gyűjtésére helyezzük a hangsúlyt. Sikerült a korábbitól komolyabb felszerelést összegyűjtenünk, gumijaink is vannak, a motor új, ha én sem dobom el, akkor nem lehet gond. A pályákat bejártuk, tetszenek, az etapok hosszúak, Kánó egy kicsit döcögős, de megoldjuk valahogy. Ezt is szokni kell.

Vizelli Károly: Jó itt lenni újra, örülünk, hogy kezdődik az évad, szeretnénk egy jót versenyezni, jól érezni magunkat, aztán még mi sem tudjuk, hogy hová leszünk jók. Meglátjuk holnap. Igyekszünk hozni a tavalyi formánkat. A feleségem, Évi, miskolci származású, ezen a versenyen még együtt indulunk, ez megígértem neki.

Nyilas Péter: Igyekszünk minél előrébb végezni, de legfontosabb, hogy célba érjünk. Elég erős a kategóriánk, de megtesszük, ami tőlünk telik. A 2WD kupának alapvetően örülünk, kíváncsian várjuk, hogy hogyan alakul és működik majd. Reméljük, hogy jó lesz.

Balics Ákos: Visszatérünk 2017-re a Rallye2 Bajnokságba, teljes évet tervezünk, a Miskolc Rallye pedig abszolút tesztverseny lesz a számunkra. Az autónk a versenyt megelőző napokon készült el, teljesen felújítottuk, mindössze 5 kilométert tudtam autózni vele. A márciusi teszteket rajtunk kívül álló okok miatt nem tudtuk megtartani. Új autóval, új navigátorral, új technikával a biztonságos célba érkezésre fogunk törekedni.

Fekete Dániel: Nincsenek igazából terveink. Több lehetőségen is törtük a fejünket, a télen, hogy miként folytassuk a pályafutásunkat, egyelőre az biztos, hogy Miskolcon a Rallye2 előtt fogunk előfutni. Volt szó ORC-ről, napi licencről, végül maradtunk az előfutásnál. Fejlesztgettük a Subarunkat, Miskolcon tesztelni szeretnénk a navigátorommal, Kovács Zolival.

Kerekes József: Sajnos két motorunk is felrobbant közvetlenül a verseny előtt, így most egy harmadik van a kocsinkban, szívből reménykedek benne, hogy azzal már célba érünk. Kánó igazi kihívás lesz, figyelni kell mindenre, mert a minősége ezt rendkívül megkívánja.

Kaposi László: Szeretnénk biztonságosan célba érni. Nagy kihívás lesz a mostani verseny, mert nagyon régen, legutóbb a nyolcvanas években mentünk utoljára a mezőnyben. Az akkori hangulatot biztosan föl tudjuk Miskolcon idézni, mert a géposztályunkban sokan, csaknem 20-an leszünk. Az idő ugyan eljárt felettem, de iparkodni fogunk, mindent megteszünk az eredményes és biztonságos versenyért. Lazsálni nem fogunk, a lehetőségekhez mérten nyomjuk majd rendesen a gázt.

Elek Róbert: A Domaháza-Zabar sprinten szerettünk volna rajthoz állni, de az elmaradt, így átértékeltük a dolgainkat és arra jutottunk, hogy a Miskolc Rallye-n, a Rallye2 Bajnokság mezőnyének a végén, a MARB-osok közt indulunk. Kifutottunk a határidőkből, nem lett Rallye2-es licencünk, de végül is a MARB-ot terveztük eredetileg. Színvonalas mezőny gyűlt össze, érdemes lesz hozzájuk mérni az időket, mert a jövő évünkre nézve mérvadó lehet a terveinkhez.

Kató József: Semmi extra. Autózni szeretnénk. Reméljük az ORC-től jobb lesz. A pályákat felírtuk, rendben lesz, a kocsit a navigátorom még javítgatja, remélem jó lesz mire a technikai átvételen meg kell vele jelennünk.

Forgács László: Az autó, a felkészülési időszak legvégére állt össze 100%-osan. A súlyának a csökkentése volt télen az egyik legnagyobb feladat, sokat tudtunk faragni belőle. A másik nagy változás a motortérben történt, új erőforrást kapott a BMW-nk. Kipróbálni, tesztelni nem sok lehetőségünk volt. Bemelegítésnek szánjuk a miskolci versenyt, meg kell ismerkednünk a kocsival, plusz a pályák sem igazán kedveznek az autónak, mert a futóműve nem kedveli az ilyen dobálós gyorsaságikat. Teszt és felkészülés a továbbiakra. Erről szól a mostani hétvégénk.

Fábián Donát: Az elsődleges feladat, hogy sikeresen, eredményesen és balesetmentesen célba érjünk. Ha ez sikerül, akkor majd rápillantunk az eredménylistára is, mert ezeken túl szeretnénk a lehető legjobb helyet elcsípni. A mezőny elég jó abszolútban és a P12-ben egyaránt. Igyekszünk majd gyorsan menni. A kocsink teljesen jó, minden szuperül működik. Csak így legyen a célig!

Krehlik Nándor: Tegnap délután fél ötkor még az autót csináltuk, nehezen akart elkészülni. Igyekszünk kihozni mindent belőle, de sajnos túl sok reményt nem fűzünk a Miskolc Rallye-hoz. A tesztelés és a célba érés a legfontosabb, a többi majd kialakul. De ha minden összejön, akkor megyünk előre és támadunk.

Ifj. Kanyik Antal: Szokni szeretnénk az autót és azon leszünk, hogy fokozatosan gyorsuljunk. A pályákat szerintem jól feldolgoztuk, de erre majd holnap derül fény. Először nem nézzük majd az eredményeket, igyekszünk jót autózni és akkor hátha az eredmények is jönni fognak.

Szabó Attila: Gyakorlatilag teljesen új az autónk. Új a motor, újak a gátlók, szeretnénk egy remek beállítást találni a kocsinak és persze célba is szeretnénk érni vele itt Miskolcon. A régi navigátorom ült mellém újra vissza, mert nem sikerült jól tavaly a Szombathely Rallye, annak szeretnénk most újra nekifutni és sikerrel abszolválni.

Ruszkai Attila: Mi itthon vagyunk, szeretnénk egy jót autózni. Az időket nem nézzük, de a végén, amikor rápillantunk az órára szeretnénk, ha keveset mutatna, jó lenne a géposztály elejében végezni. De kockázatot nem fogunk vállalni, a saját tempónkban autózunk majd.

Tóth Szabolcs: Csak a szokásos terveink vannak. Megyünk, jól érezzük magunkat. Próbálunk célba érni, illetve a tavalyi önmagunkhoz képest igyekszünk majd gyorsulni. A motorunkon lett egy pici felújítás, de nagyjából minden ugyanaz, mint 2016-ban. Megyünk, küzdünk.

Üveges Sándor: Nagy terveink vannak. :-) Az, hogy mekkorák is ezek a tervek reméljük a célban kiderülnek. Az utolsó pillanatig csináltuk az autót, bízok benne, hogy meghálálja a gondoskodást. A régi-új navigátorommal, Kopcsó Petivel biztosan jó összhangban leszünk.

Leitgéb Judit: Helyet cseréltünk Szabival, most én fogok navigálni és idén felváltva fogunk a volánnál ülni. Yokohama gumik lesznek az autón, emiatt értelemszerűen a verseny értékelésében nem veszünk részt, így kizárólag a szórakozásról szólnak majd nekünk a futamok. Szabi tehát kezdi az évet, átadom neki az elsőbbséget ezeken a „csodálatos” pályákat. :-) Én majd inkább a Székesfehérvár Rallye-n megyek, nekem jobban bejönnek az ottani gyorsaságik. A pályabejáráson adódott némi probléma az utcai autómmal, de igyekszünk orvosolni.

Baksai László: Új csapattal, új navigátorral, Erdei Zoli barátommal vágunk neki a Miskolc Rallye-nak. Tesztelni szeretnénk a kocsit, de titkon a 2WD kupa elejére várjuk magunkat. A 6-os géposztályban, ha a hatodik, hetedik hely környékén beérnénk, az már maga lenne a csoda. Abszolútban pedig ha 25-ön belül vagyunk, az szerintem már jó.

Trencsényi Vince: Az autóval fogunk ismerkedni, mert nagyon új, tesztelni sem tudtuk igazán. A pályák közül eddig Lyukóbányán mentem. Szeretnénk valami szép eredményt felmutatni vasárnap este a célban, de még persze ismerkedni kell a kocsival.

Madari Imre: Szeretnénk mindenképpen befejezni a versenyt, persze a lehető legjobb helyen. A 8-as géposztályból a nagyon népes és erős, jó pilótákat felvonultató 6-os géposztályba kerültünk, így 2016-hoz képest jóval nehezebb dolgunk lesz. Az autóval szinte semmit sem teszteltünk, az új váltónk nem készült el, ezért egy Hevesi Pistitől kölcsönkapott széria váltót fogunk Miskolcon használni. Köszönjük, mert enélkül nem lehetnénk itt. Hátrányban, de itt vagyunk. Ennek már örülünk.

Csomós Miklós: Pontokat szeretnénk gyűjteni. Nyilván elől szeretnénk menni, de meglátjuk, hogy hová leszünk jók. Kedden kb. 60 kilométert teszteltünk a Citroenünkkel, tetszik a kocsi, kíváncsian várjuk, hogy mennyire leszünk gyorsak vele.

Jánosa Ákos: Meglepett a kérdés, izgulok is kicsit, hogy mit fogok válaszolni. :-) Az autónk jó, gyors és a mezőny elejébe való, de eddig nagyjából 50 kilométert tudtam csak tesztelni. Két versenynek el kell telnie biztosan, hogy belakjuk, Miskolcon pedig megpróbálunk egy nagyon éles tesztet csinálni. Tesztelünk, de figyelünk az eredményekre, amiben ezúttal Ruboczky Attila, a testvérem lesz a segítségemre. Vasárnap megmondom, hogy mire volt elég a tesztelős, versenyzős hétvégénk.

Tamás Gergely: Mi ezúttal csak megnézzük az ellenfeleket. Eladtuk az autónkat, aztán most szorgalmasan bontogatjuk a Kinder tojásokat, hátha találunk valamelyikben egy újat a következő futamig. Salgótarjánban szeretnénk rajthoz állni.

Hibján József: Nagyon szétszedtük a kocsinkat, mi sem gondoltuk, hogy az apróságokkal ilyen sokat elbíbelődünk. Stabilan, biztonságosan célba szeretnénk érni, sok dolog van még a Citroenünkön, amit nem állítottunk be, nem véglegesen raktunk össze, ez az első verseny próbatétel lesz az autónak. Nem kívánunk vérre menő csatákba bocsátkozni, a cél a célunk.

Bodogán Ferenc: A tisztességes helytállásért fogunk küzdeni. Nagyon szeretnénk végig érni a mumus versenyünkön. Tavaly ez sikerült, de 2015-ben elég sok kalamajkánk volt. Kánót, a rossz emlékekre való tekintettel megtiszteljük. Célba szeretnénk érni.

Neukirchner András: Azt mondtam nem túl régen, hogy mindenképpen nyerni akarunk, de miután bejártuk a pályákat és felmértük az állapotukat átértékeltük a terveket. Minél jobban szerepelni, de egyben levinni az autót. Ez lesz a fő tervünk, mert a kocsinak két hét múlva részt kell vennie egy teszten. Kánó annyira kavicsos, hogy ott, ha egy pici hibát vét az ember és vége a dalnak. Maximálisan észnél kell lenni, biztosan nem fogok rajta kockáztatni.

Kiss Zsolt: Tesztelünk egy nagyon jót. Őszintén bevallom, hogy 100 métert tudtam a BMW-nkkel menni, a srácok azt mondták, hogy minden oké, rendben működik, mi pedig majd holnap élesben leellenőrizzük. A pályák bejárása során az volt az érzésem, hogy a Veszprém Rallye-n vagyunk. Egy kis aszfalttal színesítve. Tetszik, csak jobban örülnék, ha jobb lenne a szakaszok minősége.

László István: Alig bírtuk kivárni az év első versenyének a rajtját. Hazai pálya lesz. A gyorsaságik tetszenek. A Kánó és Mályinka szerintem feküdni fog nekünk. Ott nem olyan nagy a tempó, technikásak a pályák. Ezeken szeretnénk némi előnyt kiépíteni a vetélytársainkkal szemben. Lyukóbányán pedig bemelegítünk erre. :-)

Kisubi: Nehéz lesz, de szeretnénk eredményesen és gyorsan autózni a P12-es géposztályban. Igyekszünk majd. Bejártuk a pályákat, én a Ragályra gyúrok, azt nagyon kedvelem.

Ruszó Krisztián: Geró Gabi személyében új navigátorral indulok az évadnak, két sprinten már mentünk együtt, biztos jó lesz a közös munka. Az autón fejlesztettünk néhány dolgot, szeretnénk sikeresen célba érni, a P12-ben pedig dobogóra állni.

Ifj. Fogarasi Attila: Erős és népes is az új kategóriánk. Reméljük, hogy el tudjuk azért csípni a dobogós helyek egyikét, illetve az abszolútban is jó lenne, ha kapnánk kupákat vasárnap este, így megcélozzuk az első öt hely valamelyikét.

Gyöngyösi Marcell: Tesztelni fogunk, mint tavaly. Az autó írd és mondd, a gépátvétel előtt öt, azaz öt perccel készült el. A fékkel volt problémánk. Most rajtkésznek tűnik, de ezt le is kopogom gyorsan. Sok újdonság van az Opelünkön, amiket ha le tudunk tesztelni, meg tudjuk szokni és célba érünk az jó lesz egynek. Ezek után mi már Salgótarjánban támadnánk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor