EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - Jó volt ez nyitásnak

Létrehozva 2016. április 26. (kedd)

Jó volt ez nyitásnakNem igazán zavarták az ismeretlen pályák Szauer Gergőt és Rácz Lacit Egerben, hiszen új autó ide, hideg aszfalt oda ők nem cicóztak, rögvest szakaszgyőzelemmel nyitották az évet a 12-es kategóriában. A vége sem lett rossz, ezüstéremmel tértek haza és Gergő már nem tud nyugodni, a garázsban tüsténkedik a Ladájuk körül, készülődik a Miskolc Rallye-ra. A pályák Borsodban is teljesen ismeretlenek lesznek a mohácsi versenyzőnek, de mint azt már Egerben bebizonyította ez őt egy csöppet sem érdekli, kitűnően helyt tud állni és pokoli gyors tud lenni az ilyen helyzetekben is. Szauer Gergőt kérdeztük.

Hogyan készültetek az évadnyitó Eger Rallye-ra?

Az orfűi rallysprinten vettünk részt, mivel alaposan ki kellett próbálni a Ladánkat, hiszen egy abszolút a nulláról épített vadonatúj autóval készültünk a 2016-os idényre. A gyermekbetegségeit, a még nem kiforrott pontjait kerestük versenykörülmények között, nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy ezeket a pontokat megtaláljuk a teszt során. Így, az Eger Rallye után elmondhatom, hogy ez sikerült is. Az egri megmérettetés előtt nagyon figyeltünk az itiner tökéletes felírására, az autó technikai ellenőrzésére, valamint az is fontos volt a számunkra, hogy mind testileg, mind szellemileg kipihenten és frissen álljunk oda a rajtba. Ezek tökéletesen sikerültek.

Ez a versenyetekről is elmondható szerintem. De te is így gondolod?

Igen, ebben egyet értünk. Az Eger Rallye, valamint a gyorsasági szakaszok nagyon tetszettek, mind a három izgalmas volt és jól éreztem magam rajtuk illetve az autóban is. Egerben ugyan már indultam tavaly, de ezek a gyorsaságik nekem még ismeretlenek voltak. Igazából a környékükön sem jártam. A második körben szerencsére már ismerősként köszöntek vissza. Kifejezetten örültem annak, hogy Vizelli Karcsiékkal folyamatosan űztük, hajtottuk egymást, nagy nyomás alá helyeztek minket Kareszék, ami szerintem nagyon pozitív hatással volt a teljesítményemre. Az ilyen helyzetekből lehet rengeteget tanulni és előre lépni. Műszaki hibánk nem volt, meghálálta magát a gondos felkészítés. Kalandként néhány kétkerekezést, megúszást tudnék említeni, minden a terv szerint haladt, megforgásunk szerencsére nem volt. Előfordul, hogy becsúszik egy-egy ezekből is, de le kell redukálni az ilyen esetek számát nullára. Az eredményünkkel elégedettek voltunk. Azt gondolom, hogy egy nyolc futamból álló bajnokság első versenyén a géposztály második és az abszolút értékelés harmadik helyén zárni nem rossz dolog, nem lehet okunk a panaszra. Nem tökéletes, de elégedetlennek sem szabad lennünk. Nyitásnak nem volt ez rossz.


A Miskolc Rallye-ra készültök e már?

Pont most jöttem be a garázsba. Készülünk és az Egerben bevált receptet fogjuk alkalmazni. Nagy köszönet ezért és az egri munkáért is a szervizcsapatunknak és minden támogatónknak Az autót maximálisan felkészítjük, hogy semmi baj se lehessen vele, a többi pedig csak rajtunk múlik. Mohácsi legényként a miskolci pályák a számomra teljesen ismeretlenek. Egyetlen pályán versenyeztem eddig a környéken, az a Sajókaza-Felsőnyárád volt, ez pedig nem szerepel most a Rallye2 Bajnokság útvonallapján. Ha visszagondolok a tavalyi Miskolc Rallye-ra, akkor eszembe jut, hogy volt másfél gyorsaságim akkor is. A Szemere-Hernádvécsét teljesítettük, de a Zsujta-Hollóházán kiállni kényszerültünk. Bár ez a tapasztalat az idei versenyre nézve totálisan mindegy. Most tudom, hogy technikás és tempós szakaszok is várnak ránk, amelyek közül kettő viszonylag hosszabb, 18 kilométeres lesz. Ahogy elnézem a belső felvételeket, fel kell majd kötni a gatyát mindenkinek. A pályabejáráson igyekszünk mindent ugyanolyan tökéletesen és pontosan felírni, mint Egerben és akkor garantáltan hatalmas csatákat vívhatunk ezeken a méltán klasszikus miskolci szakaszokon.

Salánki Gábor – Rallye2.hu