EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - Öregecske a motor, de kategóriát nyerni pont jó volt

Létrehozva 2016. április 26. (kedd)

Öregecske a motor, de kategóriát nyerni pont jó voltNem készült el időben az új motor Papp Laci és Papp Csabi Volvo C30-asába, illetve a sperdifi is ráijesztett a fiúkra, akik fittyet hányva a nehezítő körülményekre, gáz a lábon, óra százon – és még többön- logikával megnyerték meg a 13-as kategória csatáit Egerben, abszolútban pedig negyedikek lettek. A Miskolc Rallye-n a Papp fiúk újra a lovak közé csapnak és nem lennének elkeseredve, ha Borsodból is legalább olyan szép kupákkal térhetnének haza a verseny után, mint tették azt Eger Rallye után. Papp Lacit kérdeztük a Rallye2 Bajnokság első két futamával kapcsolatban.

Volt dolgotok rendesen az Eger Rallye előtt, a felkészülés során.

Nem úgy alakult a felkészülésünk, mint ahogyan azt előzetesen terveztük. Abban reménykedtünk, hogy elkészül az új motorunk és azzal tudunk indulni Egerben, de ez sajnos nem sikerült, ezért maradt a régi a kocsiban. Jobb híján visszaraktuk az öregecske és gyengécske tavalyi motort. De megbízhatóan tette a dolgát, nem volt vele semmi baj az évadnyitó verseny folyamán. A pályabejárást rendben teljesítettük, tetszettek a szakaszok, így izgatottan vártuk a vasárnapot.

Ha öregecske, ha gyengécske a motorotok, egy kategória győzelemre mégis jók voltatok vele.

Hát igen. Valamint még az abszolút negyedik helyét is elcsíptük. A parc ferméből, amikor kiálltunk volt egy kis poros, murvás rész. Amikor onnan tiszta aszfaltra érkeztünk azt éreztem, hogy elforog az egyik kerék. Ez volt az a pillanat, amikor rájöttünk, hogy nem működik az autóban rendeltetésszerűen a sperdifi. Ez minden gyorsasági rajtjában okozott némi nehézséget, mindig ott maradt 1-2 másodperc, mert nem tudtunk úgy kigyorsítani, ahogy szerettünk volna. De szerencsére az ijedelem nagyobb volt, mint a gond, kibírta az autó, a gyorsaságikon pedig menet közben nem sokat éreztünk ebből a hibából, együtt tudtunk a hibával élni a nap folyamán. A verseny és a gyorsaságik nagyon tetszettek. A második körben már láttuk, hogy nagyjából hova tudunk megérkezni az autóval ebben az elég erős mezőnyben. A kategóriatársaink kitűnő autókkal küzdenek ellenünk, azt hiszem nekünk is fel kell kötni a gatyát és amennyit csak lehet, fejleszteni kell az autón. Mert így kevés lesz ahhoz, hogy a kitűzött céljainkat elérhessük vele. Rajta vagyunk, hogy beszerelhessük az új motort. Az nagy segítség lenne, ha a mostanihoz képest a lóerők száma is megnövekedne az autóban.

A Miskolc Rallye-n láthatunk titeket a C30-as Volvo-val?

Igen, készülünk rá. Megkaptuk a váltót, megjavítottuk a sperdifit, reméljük így már biztosan nem lesz vele probléma. Ezen kívül felkerül a kocsira az új dekoráció, ami az Eger Rallye-ra nem készült el, így Borsodban tudjuk csak bemutatni. Új színekben fog pompázni a kocsi. Két pálya ismerős, a Mályinkán még soha nem mentünk, totálisan új a számunkra és, ahogy hallom egyáltalán nem lesz egyszerű szakasz. De szeretjük a kihívásokat. Én úgy érzem, hogy nem szokott különösebb problémát jelenteni az, ha új gyorsaságin kell autózni, reméljük most sem lesz ezzel problémánk. A célba érkezés a legfontosabb nekünk és szerintem azzal senkit sem lepek meg, ha azt mondom, hogy mindezt a lehető legjobb eredménnyel szeretnénk abszolválni. Szerintem lesz itt most versenyzés jó gazdagon. Látom már nagyjából, hogy kik állnak rajthoz, milyen technikával, ráadásul olyanok is biztosan elindulnak Miskolcon, akik még az Egerre nem lettek készen a technikával. Úgyhogy készülünk, figyelünk és ha kell taktikusan, de kőkeményen támadunk a pontokért.

Salánki Gábor – Rallye2.hu