EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - Álmunkban sem reménykedtünk ilyen jó eredményben

Létrehozva 2016. április 26. (kedd)

Álmunkban sem reménykedtünk ilyen jó eredménybenÓriási csatákat vívott Nagy Varga Géza és Kóródi András az Eger Rallye-n, de a végén a srácok nagyon boldogok voltak, hiszen egyáltalán nem gondolták, hogy ennyire erdeményes és technikai gondoktól mentes versennyel kezdhetik a 2016-os esztendőt, miközben ádáz csatákat vívnak a kategóriatársaikkal. Gézáék számára a Miskolc Rallye sajnos kimarad, de azt már megtudhattuk a szépségdíjas BMW pilótájától, hogy a murvás versenyeken már újra a Rallye2 mezőnyében köszönthetjük majd őket. Nagy Varga Gézát kérdeztük.

Hogyan sikerült az Eger Rallye-ra a felkészülésetek?

Ha mindent beleszámítunk, akkor azt mondhatom, hogy nagyjából egy fél éves felkészülés előzte meg számunkra az Eger Rallye-t. Sprinteken indultunk tesztként, de a verseny előtt még akadt néhány apróság, amit meg kellett csinálnunk a versenyautón, de elégedettek lehettünk vele, a munkánk meghozta a gyümölcsét, mert a vártnál jobb lett a BMW-nk. Technikailag szerintem jól felkészítettük a kocsit.

Milyen tervekkel érkeztetek meg ezután az alapos felkészülés után az évad első Rallye2-es versenyére?

Elsődleges célunk az volt, hogy végig érjünk a versenyen, ez sikerült, de bevallom őszintén, hogy legmerészebb álmunkban sem reménykedtünk abban, hogy ennyire jól bírja az autónk és, hogy ennyire remek eredményt érünk el a végén. Köszönet érte a szervizcsapatunknak, szponzorainknak és a családunknak.

Az eredmény tehát jó lett, de milyen volt a versenyetek?

A túrában, Ladával mentünk már 2013-ban ezeken a gyorsaságikon, így ismerősek voltak a számunkra. Volt egy kis bakink nyitásként, ezért azonnal bezsebeltünk 30 másodperc büntetést. A gázpedállal volt gondunk, de megoldottuk. Ám ez egy ennyire jó autókkal és ügyes pilótákkal tarkított mezőnyben kezdésként egy kicsit sok volt nekünk a nap elején. Ezen felül semmi rosszat nem tudok mondani az autóra technikailag. Bár a tapasztalatok azt mutatják, hogy lesz néhány módosítanivalónk a közeljövőben. Ezeket pedig csak úgy tudja az ember kitapasztalni, ha használja, ha megy az autóval. Az Eger Rallye után voltak negatív, de persze pozitív hozzászólások is a pályán mutatott produkciónkhoz, mivel sokan megszokták már azt, amit korábban a Ladánkkal csináltunk. A BMW a Ladához viszonyítva egy teljesen más stílusú vezetést, autózást kíván, no és még ismerkedni is kell az autóval. De versenyzőként azt mondom, hogy szenzációs az autó. A futóműve, a fékek hihetetlenül jók. Van még az autóban, nem tudtuk még maximálisan kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Menni kell vele, ismerkednünk kell és még jobb lesz. Egerben még nem hittem el a kanyarokban, a féktávokon, hogy mire is képes ez a kocsi.

Az eredményetek kapcsán kiemelted, hogy nem reménykedtetek ilyen jó helyezésben, a célban. Mi is volt ez az eredmény?

A kategóriánkban másodikok lettünk, abszolútban pedig, ha emlékeim nem csalnak, akkor nyolcadikok. A büntetés nélkül egy hellyel végezhettünk volna előrébb. Elégedettek voltunk a célban, nem gondoltam, hogy erre képesek lehetünk Egerben, főleg egy ilyen népes és erős mezőnyben. Gratulálok minden kategóriatársunknak is, mert hatalmasakast csatázhattunk velük, ügyesek voltak és remek autókkal állnak ők is rajtzhoz. Élveztük a küzdelmet.

Ott tudtok e lenni a Miskolc Rallye-n?

Szeretnénk, de sajnos nem. A lányomnak akkor lesz a ballagása és azt semmiképpen sem szeretném kihagyni. Ezért mi már a murvára, a Szombathely és a Veszprém Rallye-ra készülődünk. Mindkét murvás versenyen célba kell majd érnünk, ez nagyon fontos lesz a számunkra. Ezeken a megmérettetéseken indultunk már korábban, így a versenyhelyszínek ismerősek lesznek, a gyorsaságikat pedig majd meglátjuk. Azt nem mondom, hogy nagyon sok murvás tapasztatunk van, de egyáltalán nem lesz ismeretlen számunkra a laza talaj. Az még kérdőjeles, hogy mivel megyünk, de az nem lehet kérdéses, hogy biztosan ott szeretnénk lenni a rajtnál.

Salánki Gábor – Rallye2.hu