EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - Szükségünk van erre a sportra

Létrehozva 2016. április 26. (kedd)

Szükségünk van erre a sportraCsaknem egy teljes év kihagyás után tért vissza a Rallye2 Bajnokságba Molnár Ferenc és Kása Ferenc, aki régi-új Hondájukkal álltak rajthoz az Eger Rallye-n. Az egy év kihagyás meg is látszott a teljesítményükön, mert nagyon óvatosan kezdtek, de fokozatosan gyorsulva ügyesen feltornászták magukat a 6-os kategória negyedik helyére, sőt az ötös gyorsaságin még a dobogó alsó fokát is el tudták csípni. A verseny után azonban még bezsebeltek egy 10 mp-es büntetést, amivel ugyan egy helyet hátrébb csúsztak, de Molnár Feri bácsit ez egyáltalán nem érdekelte. Számára a részvétel és a kikapcsolódás volt a fontos. Ezt pedig hiánytalanul megkapta. Őt kérdeztük az Eger Rallye-ról és a visszatéréséről.

Elég bonyolultan telt az elmúlt éved versenyzés vagy nem versenyzés szempontjából. Tavaly Miskolcon még ott voltatok, aztán eladtad az autód, most pedig újra a régi Hondáddal álltatok rajthoz. Hogy is van ez?

Tavaly az Eger Rallye-val kezdtük az évet, ami jól is sikerült, megnyertük a kategóriánkat. Ezután elmentünk még a Miskolc Rallye-ra, de egyszerűen nem volt meg bennem a tűz, nem éreztem azt, hogy versenyezni akarok. Belefáradtam az egészbe. Kaptam egy jó ajánlatot is az autómra és egy gyenge pillanatomban eladtam a Hondámat. Ezután a vásárló ment vele három versenyt, de szétesett a sebességváltó, a kuplung pedig felrobbant, ami csak lehetett összetört benne, ezért kényszerpihenőre kényszerült az autó. Pénz nem volt a javításra, meg egy Citroen is rendelkezésre állt. Ekkor tettem rá egy ajánlatot, hogy amennyiben a keletkezett károk javítását leszámítjuk az árából, akkor visszavásárolnám a kocsit. Korrektül megállapodtunk, a többit pedig már láthattátok. Gondolkodtam egy 2000 köbcentis Type-R építésében, de ehhez az autóhoz tele van a raktáram mindenféle alkatrésszel. A szünetben rájöttem, hogy mégis versenyezni akarok és így tudtam a leggazdaságosabban megvalósítani az álmomat. Régi autó már, 1998-as évjárat, de még oda-oda lehet ezzel is csipkedni a géposztály élmezőnyének.

Milyen volt a felkészülés, majd a visszatérés?

Az autóban motort, váltót, futóművet kellett javítani, ezeket pedig be is kellett rendesen állítani. Újra meg kellett ismernem az autót. Tesztelni nem voltunk, élesben, az első gyorsaságin kezdtük el tesztelni a régi-új Hondámat. Az egy éves szünet arra is jó volt, hogy Kása Feri barátommal együtt egy kicsit átértékeljük a dolgainkat. Nem vagyunk már fiatalok, elmúltunk ötven évesek, de rájöttünk, hogy erre a sportra nekünk szükségünk van. Nem is leszünk mi bajnokok, vagy elsők, de ha egy tisztes helytállással és maximális kikapcsolódással eltöltött versenyhétvége megnyugtat minket annyira, hogy a hétköznapok során jobbak legyünk a munkánkban, akkor már megéri nekünk a rallye-val foglalkozni.

Hogyan alakult az egri versenyetek?

Nagyon darabosan kezeltem még az autót, egy év kihagyás nem múlt el nyomtalanul pikk-pakk. A Pirelli gumik teljesen ismeretlenek voltak nekem, ráadásul reggel elég hideg is volt, nehezebben melegedtek meg, mint jó időben. Az Egerben szerzett tapasztalataimnak köszönhetően Miskolcon szerintem már valamivel jobban fogunk majd haladni. Az egri pályákat mi nagyon szeretjük. Jó széles, igazi hondás pályák, lehet rajtuk száguldani. De a nyitó gyorsaságit, a Szarvaskő-Egerbocsot nagyon lassan teljesítettük. Nagyon ismerkedősre vettem a figurát. Kalandunk, megcsúszásunk nem volt, mert jóval alulmúltuk azt a tempót, amire az autónk valójában képes lenne. A szervizünknek nem igazán volt dolga, de nagyon hálásak voltunk a srácok minden munkájáért. Bennünk is maradt még tartalék. De szerintem nagyon fontos a rallye-ban a fokozatosság elve. Nem szabad Hűbele Balázs módjára azonnal maximálisan a lovak közé csapni, fokozatosan kell visszarázódni a versenytempóba. Ez a fejlődés záloga. Ha kiesel, akkor nem tudsz gyakorolni. Miskolcon már jó lenne Egerhez képest egy kicsit gyorsulni. Az eredménnyel nem sokat törődtünk, negyedikek lettünk a géposztályban, de a végén kaptunk 10 másodperc időbüntetést. Nem tudtam miért, de kiderült, hogy letértünk az etapon az útvonalról, 200 méterrel később fordultunk le egy helyen, mint kellett volna, de természetesen azonnal visszatértünk a helyes útra. Ezért kaptuk a 10 mp-et. Ezért lettünk ötödikek, abszolútban pedig a tizenötödikek.

A Miskolc Rallye pályáit ismered?

Igen, nagyjából ismerem őket, nagyon szeretnénk már ott lenni. Örülünk, hogy már szombaton véget is ér a verseny. Pörgős, tömör, élményekben dús hétvégére számítok. Miskolcon kívül csaknem az egész évet tervezzük, egyedül a Veszprém Rallye az, ahol biztosan nem fogunk részt venni. A Szombathely Rallye kérdőjeles még a számunkra, mert előtte lesz egy családi rendezvény csütörtökön, de ha jól alakul, akkor ott is el fogunk indulni. Ha meg lesz a szombathelyi versenykiírás, akkor elválik, hogy indulunk e vagy sem. De előbb a Miskolc Rallye-ig érjünk el. Már alig várjuk, hogy újra autóba pattanjunk és faljuk a borsodi gyorsasági kilométereket!

Salánki Gábor – Rallye2.hu