EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - A nagy csaták hiányoztak a BMW-s korszakomban

Létrehozva 2016. április 26. (kedd)

A nagy csaták hiányoztak a BMW-s korszakombanEgy BMW-s kitérő után ült vissza Madari Imi újra egy elől kaparós gépjárműbe, amivel rögtön az Eger Rallye legelején nagyot tudtak villantani. A második körük ugyan nem úgy sikerült Haracska Tomival, mint ahogy azt szerették volna, de ettől függetlenül nagyon jól érezték magukat Egerben és reménykednek abban, hogy Miskolcon már nem hátráltatja őket semmi és ezzel bebizonyíthatják, hogy mire is képesek ők valójában. Jó az a negyedik hely, de Imi ettől érthetően még jobbat szeretne begyűjteni a soron következő versenyen. Madari Imivel beszélgettünk.

A tavalyi évben használt BMW-teket egy Renault-ra cseréltétek. Milyen volt számodra ez az igencsak nagynak nevezhető váltás?

Eddig jó döntésnek bizonyult, hogy visszaültem a hátsókerekes autóból egy fronthajtásos kocsiba. Nem volt nehéz visszaszoknom, hiszen én mindig elsőkerék hajtású autókkal versenyeztem, a BMW volt nekem a kitérő. Azt nehezebb volt megszokni, ráhangolódni. Egyelőre tehát tetszik az autó. Másabb, mint amiket eddig használtam, agresszívabbnak érzem. De alapvetően jól viselkedik.

Volt sok munka az autóval a felkészülés során?

Az Eger Rallye előtt volt egy tesztünk, ahol a futóművet állítgattuk és azt gondolom, hogy sikerült viszonylag jól beállítanunk. De a téli szünet alatt sem tétlenkedtünk. Rengeteget dolgoztunk az autón, építettük, sok munkával készítettük fel az Eger Rallye-ra. A saját belátásunk és tapasztalataink alapján igyekeztünk a legtöbbet és a legjobbat kihozni a Renault Clio RS-ből.

Sikerült ez Egerben?

A várt eredményünk ugyan elmaradt a verseny legvégére, de nem panaszkodok, elfogadhatóan alakult az Eger Rallye-nk. Ez volt az első éles megmérettetésünk a kocsival, de már az első gyorsaságitól kezdve tök jól autóztunk. Szarvaskőn rögtön elcsíptük a 8-as kategória második helyét, abszolútban pedig a hetedikek lettünk. Örültünk ennek a részeredménynek. Aztán belefutottunk a Bátor-Terpes gyorsaságin egy etapba, majd a harmadik szakaszon is hasonlóan teljesítettünk, mint az elsőn, ott voltunk a géposztály elején, a második, harmadik helyen tanyáztunk. Valójában elég jó és szoros is a kategóriánk, nagyon kiegyensúlyozott volt a mezőny, kiélezett csatákat tudtunk vívni az ellenfelekkel. Ez nagyon tetszik, pont ez az élmény hiányzott nekem a BMW-s időkből. A szerviz után, a második félidőben újra jól letoltuk a Szarvaskő-Egerbocs szakaszt. Az ötödik gyorsasági végén viszont én hibáztam, a legutolsó kanyart elfékeztem, de nem volt rükverc ezért nem tudtam a szorult helyzetünkből kitolatni. Köszönet azért, hogy a nézők kitoltak, de így is bent maradt legalább 50 mp-ünk. Ezzel elúszott reményünk a dobogós helyekre, visszacsúsztunk a negyedik helyre. A hatodik gyorsaságin Kaptás Leventéék előttünk borultak fel, ezért ott is meg kellett állnunk. Szerencsére nem volt baj, nem volt ránk szükség, de ott is maradt bőven idő. Ezek az időveszteségek rendkívül rányomták a bélyegüket a versenyre, már nem tudtunk fentebb kapaszkodni, maradtunk a negyedik helyen a verseny végére. Ezzel azért nem voltunk maximálisan elégedettek. Köszönjük szépen a szervizcsapatunk munkáját és partnereink segítségét, reméljük legközelebb még több örömet tudunk szerezni nekik egy igazán szép eredménnyel!

Nem sok idő van hátra Miskolc Rallye-ig. Ott lesztek a rajtnál?

Igen, rajthoz állunk Borsodban. Új gumikat vásároltunk, ezért is nagyon várjuk már a Miskolc Rallye-t, kíváncsiak vagyunk, hogy miként teljesítenek az új abroncsok és szívből remélem, hogy sikerül felülmúlni az egri eredményünket. A Bükkszentlászló-Bükkszentkereszten és Sátán egyszer mentem már, ezek a speciélisok ismerősek, de Mályinkáról semmilyen tapasztalatom sincs. Alapjában véve szeretjük a Miskolc Rallye-t, az ottani pályákat, örömmel készülődünk a megmérettetésre. Nagyon várjuk már Miskolcot, reméljük, hogy sikerül majd jól és eredményesen szerepelnünk és rengeteget csatázni a géposztályunkban. A küzdelmesen megszerzett siker íze mindig édesebb, mintha csak úgy az ölünkbe hullana egy szép eredmény. Mi pedig nagyon szeretjük az édességeket...

Salánki Gábor – Rallye2.hu