EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - Nem hibáztunk Egerben

Létrehozva 2016. április 25. (hétfő)

Nem hibáztunk EgerbenNem mondhatnánk, hogy túl szép emlékekkel térhetett haza Egerből Kerekes Laci és Kerekes Réka, ugyanis egy gyorsasági után a váltójuk először részben, majd a szervizben véglegesen megadta magát. Aztán már csak otthon, Miskolcon értesültek arról, hogy egy tévedés folytán több versenyzőtársukéval egyetemben bevonták a licencüket, aminek sorsa jelenleg mégis úgy fest, hogy jóra fordul és Laciék rajthoz állhatnak a hazai versenyükön. Kerekes Lacit kérdeztük egri kalandjaikról.

Mivel telt az időtök az egri felkészülésetek során?

Igazából semmivel. Az autónkhoz gyakorlatilag hozzá sem nyúltunk. Ahogy az év végén leraktuk, most ugyanúgy vettük elő és álltunk fel vele a trélerre, hogy elindulhassunk az Eger Rallye helyszínére. A váltóban adta meg magát egy alkatrész, ami miatt nem értünk célba. Ez egy kis 3 milliméteres menetes szár volt. Tanultunk belőle, legközelebb 6 mm-est teszünk a helyére, remélem azzal már nem fog ilyen kellemetlen pillanatokat okozni nekünk.

Hogy tetszett nektek az Eger Rallye?

Nem először versenyeztünk már ezeken a gyorsaságikon, és pontosan ugyanúgy tetszettek nekem most is, mint máskor. A Szarvaskő-Egerbocson egy nem túl jó idővel mutatkoztunk be, túl óvatosra vettük a tempót. Itt 2013-ban Szántó Szabival fogtunk is egy szalagkorlátot. Most óvatosabb voltam, kíméltem a lányomat. A második gyorsaságit már nem tudtuk élvezni, mert etapra álltunk vissza, nagyjából 10-12 percet szereltünk. Végül pedig felfüggesztették a licencünket.

Miért is?

Állítólag azért, mert a 232-es rajtszámú páros baleseténél nem álltunk meg. Ezzel én egyáltalán nem értek egyet. De rajtunk kívül még 8 vagy 9 páros is ugyanígy járt. Eztán a 236-os rajtszámmal induló Foczkó Ákosék balesete után a belső felvételükön egyértelműen látszik, hogy a bajba került páros mutatja nekünk az „OK” táblát. De még az utánuk következő Péter Pálék licencét is felfüggesztették, mert azt mondták, hogy ők sem álltak meg. Mi etapra álltunk vissza, 10-12 percet szereltünk, a versenyigazgató, Kovács Levente hallotta is az esetről a rádiós forgalmazást, sisak nélkül autóztunk, mindenki tudott mindent, mégis így jártunk. Az egészben az volt a legfurcsább, hogy az első baleset helyszínén megálltam, már csak amiatt is, mert a sportbíró megállított, egy versenyző beszélt is Rékával, hogy miden rendben van. A sportbíró pedig felhívta figyelmünket arra, hogy óvatosan menjünk, mert jön be a gyorsaságira a mentő. Foczkóék baleseténél szintén álltam egy jó percet, beszélgettem a navigátorral, Tomival. Ezért is lepett meg minket nagyon, amikor leírták, hogy nem álltunk meg a baleseteknél és emiatt felfüggesztik a licencünket.

Hol tart most az ügy? Visszakaptátok a licenceteket?

Beszéltem a Rallye Sport Bizottság vezetőjével, Berényi Ákos Szakágvezető úrral, aki megnyugtatott, hogy felfüggesztette a felfüggesztésünket, bár még a fegyelmi bizottság tárgyalja az ügyünket, de nyugodtan nevezhetünk a többiekkel együtt a Miskolc Rallye-ra, mert hiba történt. Köszönet a közbenjárásáért!

Éltek is ezzel a lehetőséggel?

Igen, már leadtam a nevezésünket a Miskolc Rallye-ra. Csak kérvényezni fogom még, hogy ne pénteken, hanem csütörtökön járhassuk be a pályákat, mert pénteken ballag a fiam és ha törik, ha szakad, ott mindenképpen meg kell jelennem. A váltónkat addig még ki kell cserélni, mert Egerben csak az alsó sor élt a fokozatok közül. Volt benne kettes, négyes és rükverc. Aztán, amikor a szervizben kipróbáltam a maradék is összeakadt, így feladtuk az Eger Rallye-t. Miskolcra egy utcai váltóval készülünk, reméljük kibírja addig, amíg sikerül rendbe szednünk a tönkrement váltónkat. Miskolci versenyzőként mentem már az összes ránk váró gyorsaságin, de nem mondanám, hogy annyira túl sokat. Mályinkán például csak egyszer, a Historic Bajnokságban 2014-ben előfutóként, kölcsön autóval. Esti futam volt, ahol nagyon rossz időt mentünk, volt, akiktől négy perc körüli időt kaptunk, volt olyan vetélytársunk is, akitől ezt minden zokszó nélkül elfogadtuk. Sátán viszont elég jól mentünk anno, szeretem és élvezem is a királdi körgyorsot és a környékét. Öregesen végig megyünk majd. A biztos célba érkezést tartjuk szem előtt, mert szeretnénk, ha az ideje korán véget ért Eger Rallye után a hazai versenyünkön a céldobogóról köszönthetnénk barátainkat, szurkolóinkat és a családunkat.

Salánki Gábor – Rallye2.hu