EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - Tanulni és tesztelni akartunk Egerben

Létrehozva 2016. április 25. (hétfő)

Tanulni és tesztelni akartunk EgerbenKét motort is feláldozott Karner Zoli és Faludi Gabriella élete első Rallye2-es versenyének, az Eger Rallye-nak az oltárán, de sajnos így sem értek célba a Milka becenévre „hallgató” tessék kitalálni milyen lila színű Lada VFTS-ükkel. Zoliék nem vacakoltak sokat, hamar munkának láttak, igyekszenek minél alaposabban felkészíteni az autójukat a soron következő versenyükre, amit ők nem Miskolcon, hanem majd csak július végén, Székesfehérváron terveznek teljesíteni. Addig is olvassátok el, hogy milyen kalandokat éltek át Zoliék a Rallye2 Bajnokság idei első futamán! Karner Zolit kérdeztük.

Hogyan készültetek az Eger Rallye-ra?

Régi nagy álmunk volt a párommal és navigátorommal, Faludi Gabriellával, hogy kipróbáljuk magunkat a Rallye2 Bajnokságban ezért egy teljes felújításon esett át a versenyautónk. Ezt elektronikailag és mechanikailag is elmondhatjuk, kapott egy új hátsó hidat, de a motor is teljesen új volt a VFTS-ünkben. Mondhatni egy minden részletében ujjá varázsolt Ladáról beszélhetünk. A kellemetlen meglepetés két héttel a verseny előtt ért, mert tönkre ment az új motorunk, így vissza kellett rakni a kocsiba a tartalék motort az Eger Rallye-ra.

Hogy muzsikált a régi motorotok, hogyan sikerült az Eger Rallye nektek?

Zűrösen indult a reggelünk, mert azonnal eltévedtünk a szervizparkban, kifelé jövetben elnéztük az irányt. De ezzel rajtunk kívül elég sokan voltak így. Köröztünk bent, de végül időben ki tudtunk jönni, rendesen odaértünk a saját időnkben a kijárathoz. Úgy terveztem, hogy nyitásként egy biztonsági kört fogok menni, hogy kipuhatoljam a dolgokat, megismerjem a versenyautót. Nem voltunk még soha Rallye2-es versenyen, nem akartam rögvest az első kilométereken beesni bemutatkozásként. Az első hosszabb egyenesnél kiderült, hogy gerjed a hangosítás a kocsi elektromos hálózatával. Ezért semmit sem hallottam a navigációból, fejből, a látásom alapján kellett vezetnem. No ez az időn abszolút meg is látszott. De sajnos a Bátor-Terpes és az egerszalóki szakaszokon is ugyanezzel a problémával küszködtünk. A bátori gyorsasági pedig még túl hosszú is volt ahhoz, hogy mindenre emlékezzek. De mivel a tanulásra és az autó tesztelésére készültünk így nem érdekeltek a vártnál gyengébb időeredmények. A szervizben leválasztottuk az autó elektromos rendszeréről az átbeszélőt, elemet raktunk bele, amitől egy fokkal jobb lett, de messze nem tökéletes. A GPS így is behallatszott, ám ezzel együtt a második körnek már bátrabban kezdtünk neki. A Szarvaskő-Egerbocs szakaszon az elágazás előtt elment egy henger. Háromhengerezett az autó, de úgy döntöttem, hogy végig megyek a szakaszon, aztán megpróbálom megjavítani. Reménykedtem benne, hogy egy gyertyapipa esett le vagy valami hasonló szintű dolog történt. De sajnos nem, mert víz jött a karburátorból. Elsőre a hengerfejre tippeltünk, de a végén kiderült, hogy eltört a négyes hengerben a dugattyú.

Gyanítom ez nem állt meg ennyiben…

Főtengely, hajtókar, dugattyú, gyakorlatilag minden cserére szorul. A dugattyú darabjai gyakorlatilag bele diffundáltak a hengerfejbe, ami meg is emelkedett. Elég komoly károk keletkeztek a motorban. Tartalék motor volt, revíziózni kellett volna már, de a szükség úgy hozta, hogy ezt kellett használnunk. De nem volt rá időnk. Ez meg is bosszulta magát.

A Miskolc Rallye-n ott tudtok e lenni?

Mi nem minden futamon leszünk ott a Rallye2 Bajnokság 2016-os szezonjában. A murvás versenyeket biztosan kihagyjuk, Miskolcon sem fogunk indulni, ellenben az Eger után majd szeretnénk ott lenni a Székesfehérvár Rallye-n és a Salgó Rallye-n is. Három verseny szerepel a versenynaptárunkban. Ezért nem is készülünk a Miskolc Rallye-ra. De Székesfehérvárra építek egy teljesen új motort. Ez a szakmám, valamint én 1987-ben a Főtaxinál kezdtem a pályafutásomat, itt ivódott belém az autózás, az autósport szeretete, ismerete. Nem bízok semmit a véletlenre. Minden olyan forgó, kopó alkatrész ki lesz a motorban cserélve, ami tönkremehet. Tudom, hogy ez sem garancia a sikerre, de megpróbálunk kizárni minden olyan tényezőt, ami problémát okozhat. Az autó többi része, gondolok itt a fékekre, futóműre, remekül vizsgázott, a hangosítás javításán pedig már dolgozik az egyik elektronikai zseni barátom, aki a téma nagy mágusa és úgy tűnik, hogy meg lesz erre is a megoldás. Árnyékolás és zavarszűrők kerülnek az átbeszélőbe. Reméljük megoldódik a probléma. De továbbra is teszt és tanulófázisban vagyunk, nincsenek nagy elvárásaink magunkkal szemben. Csak élvezni akarjuk az autózást, a versenyzést és végig kívánunk érni a futamokon. Bízunk benne, hogy a Székesfehérvár Rallye után mindezeknek a célban örvendhetünk majd.

Salánki Gábor – Rallye2.hu