EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - A legvégén buktunk egy pozíciót

Létrehozva 2016. április 25. (hétfő)

A legvégén buktunk egy pozíciótKaptás Levente nem ma kezdte már pályafutását a rallyesportban, de Egerben négy év kihagyás után tért vissza a gyorsasági szakaszokra, ahol csak egy pici választotta el őt és új navigátorát, Böröczi Leventét attól, hogy a második helyen zárják az évad nyitóversenyét. Az a pici, pedig egy árok volt, ahol egy picit elidőztek Leventéék, de tudják jól, hogy mi okozta a bajt és biztos, hogy legközelebb már nem esnek ugyanebbe a csapdába bele. Miskolcon természetesen ott lesznek a srácok, de ezúttal a technika mellett a teljesen ismeretlen gyorsaságikkal is meg kell majd birkózniuk. Kaptás Leventét faggattuk az egri és miskolci versenyekről.

Honnan érkeztél közénk a Rallye2-be?

Rali Túrában versenyeztem 2010-ben, 2011-ben pedig egy teljes évadot sikerült teljesítenünk. Akkor az N abszolút kategóriát nyertük meg egy 1.6-os autóval. 2012-ben csupán egyetlen versenyt mentünk és ezután, a mostani Eger Rallye-ig 4 év kihagyás jött. Pilótaként, versenyzőként, azóta kimaradt az autósport az életemből. A Rallye2-ben már korábban is szerepeltem, sőt 2005-ben itt kezdtem versenyezni. A 2006-os évet is itt töltöttem, majd 2008-tól a Rali Túrában álltam rajthoz.

Milyen volt a felkészülésetek az Eger Rallye-ra?

Leginkább az autónk felkészítésével és nem a teszteléssel telek a napjaink az Eger Rallye-t megelőző időkben. A kocsit a szervizem környékén tudtam kipróbálni, de az messze nem volt egy igazi teszt. Minden igen kiélezett volt, az utolsó percben lettünk csak készen.

Hogyan sikerült az Eger Rallye neked a hosszú pihenő után?

A versenyen jól éreztem magam, szerintem a futómű beállításunk nagyon remekül sikerült, de a gumiválasztásunk nem volt a legtökéletesebb. Olyan abroncsokkal mentünk, amilyeneket még soha nem használtunk. Miskolcon ezen már javítani szeretnénk. Most szerintem egyel keményebb keveréket választottunk, mint kellett volna. Új navigátor ült mellettem az autóban, Böröczi Levente személyében, akivel kifejezetten jól éreztem magamat az kocsiban. Az autónk tehát tökéletes volt és Leventével is hibátlan volt a közös munka. A pályák tetszettek és szerintem jó minőségűek is voltak. A technikai problémákból szerencsére nem sok jutott nekünk, csak a váltóval küzdöttünk egy keveset a harmadik gyorsaságitól, mert elkezdte kidobálni a kettes fokozatot, ezért, amikor azt kellett használni, akkor meg kellett tartani kézzel a váltókart. Ettől eltekintve kiválóan működött a Hondánk. De ezt vártuk is, mert rengeteget foglalkoztunk a kocsival a felkészítés során. Összességében jól sikerült nekünk az Eger Rallye, csak azt sajnáltuk, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon nem teljesen úgy alakultak a dolgok, mint ahogyan azt szerettük volna. A saját tempómban autóztam és a cél előtt 500 méterrel volt egy kanyar, ami nekünk bal33-nak volt felírva. Nem tudtunk elfordulni. Nekünk nincs sper az autóban – gyári differenciálmű van benne- szeretnénk, ha minden igaz Miskolcra már be lesz szerelve, de Egerben még nem volt és ez meg is bosszulta magát. Minden speciálison éreztük a sperdiffi hiányát, valamint a nem megfelelő gumiválasztás is közre játszhatott az esetnél. Úgy éreztem, hogy elengedett a gumi. Eltekert kormánnyal sem akart a kocsink elfordulni ez tisztán látszik a kameránk felvételén. Valamint egy kicsit gyorsan is mentünk. A három itt felsorolt tényezők hatására sajnos becsúsztunk egy méteres árokba, ahol fejtetőn állt meg az autónk. A nézők viszont nagyon rendesek voltak, - ezúton is köszönet nekik- jöttek azonnal és 30 másodpercen belül talpra állították a kocsit és folytathattuk a versenyt a céldobogóig. Madari Imiék pont addigra értek oda, amikorra minket visszaborítottak a nézők. Sportszerűen megálltak, köszönet érte nekik. A célban a géposztályunk harmadik helyét szereztük meg. Az ötödik gyorsaságin még ezüstérmes pozícióban végeztünk, de az egerszalóki produkciónk miatt visszaestünk egy helyet. De négy év kihagyás után a harmadik helynek is nagyon tudtunk örülni. Új autóval, új navigátorral szerintem ez egy parádés eredmény.

Hogyan készültök a Miskolc Rallye-ra?

Teljes erőbedobással. Az autónkon lesz egy kevés karosszériamunka, szerencsére csak minimálisan sérült az autónk, egyáltalán nem lesz vészes a javítás. Mivel én a civil életben is autókkal foglalkozok, itt a saját műhelyünkben megjavítjuk az autót, ezért különösebben nem okoz nagy fejtörést a javítás és a fényezés sem. A Miskolc Rallye gyorsasági szakaszain még nem mentem soha, teljes mértékben ismeretlenek nekem, ezért különösen izgatottan várjuk a startjelet.

Salánki Gábor – Rallye2.hu