EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - A második gyorsaságit már gyönyörűen letoltuk

Létrehozva 2016. április 25. (hétfő)

A második gyorsaságit már gyönyörűen letoltukElső Rallye2-es versenyén állt rajthoz az Eger Rallye-n Ifj. Kuncz Dezső, aki Baksai Lacinak olvasta az itinert, a páros egybehangzó véleménye szerint nem is rosszul. De első közös munkájuk és az Eger Rallye a második szakasz után ért nekik véget, amikor a BMW-jükben a vízcső eldurrant, a srácok pedig feladták a viadalt. Ezután persze nem lehet náluk sem a tétlenkedésé a főszerep. Laci teszttel, Dezső pedig rengeteg videózással, illetve a pályák virtuális megismerésével és feldolgozásával készül az április végi Miskolc Rallye-ra. Ifj. Kuncz Dezsőt kérdeztük.

Milyen volt a felkészülésetek az Eger Rallye-ra?

Az autó felkészítésében én nem vettem aktívan részt, csak azokkal az információkkal rendelkeztem mindig, amit Baksai Lacitól kaptam, mivel a versenyautó náluk van Budapesten. Tehát én igazából csak beülök és navigálok. A pályabejárástól egy kicsit tartottam, mert Laci teljesen fordítva kéri az itinert felírni és diktálni, mint édesapám, akivel már többször versenyeztünk együtt és számomra igazából az ő módszere volt az ismerős. De még magamat is megleptem, mert elsőre sikerült teljesen jól rögzíteni a pályákkal kapcsolatos információkat, valamint a diktálásnál sem volt gond a pilótám szerint sem. A pályák tetszettek, sajnos a harmadikra, az Egerszólát-Egerszalókra már nem jutottunk el, pedig az lett volna a kedvencem. Ráadásul ott várt minden ismerősöm, a családom és a barátaim is minket.
Túl sokáig nem ismerkedhettetek a BMW-vel, éppen csak végig értetek a második gyorsaságin.

Igen, pedig jól indult a verseny abból a szempontból, hogy végre elkezdhettünk ismerkedni az autóval, egymással, a versenyzéssel, de sajnos hamar vége szakadt az örömteli pillanatoknak. Igazából reggel ültünk be először a versenyautóba és Lacinak a sok Ladában eltöltött év után nagyon szokatlan volt a BMW váltója. Az első gyorsaságin nagyon megdolgoztatta, megküzdött vele, nem találta például a második fokozatot, egyszer le is fulladtunk, de a második gyorsaságira már azért sokkal jobban kezelte a pilótám a váltókart. A második gyorsasági szakaszt gyönyörűen letoltuk, ám az utolsó kilométereinél Laci észrevette, hogy a víz hőmérséklete igencsak megemelkedett, a hőmérő konkrétan a piros tartományba kúszott fel. Ez azért történhetett meg, mert elfolyt a hűtővizünk. Sajnos a vízcső megsérült, ez volt a hiba oka, de vesztünkre pont egy olyan helyen, ahol egyáltalán nem fértünk hozzá, nem tudtuk megjavítani, ki kellett állnunk a verseny félideje előtt. Mindkettőnknek az volt a véleménye, – volt időnk beszélgetni, amíg a szervizcsapat megjött értünk, köszönjük nekik a segítséget- hogy már éppen kezdtük megszokni az autót, a közös munkát, de ennek a folyamatnak természetesen még van híja. Miskolcon tovább folytatjuk az összeszokást.

Milyen tervekkel készültök a Miskolc Rallye-ra?

A felkészülésünk jelenleg ott tart tudomásom szerint, hogy a BMW-nken kijavították a hibát, az autó újra üzemképes. Ezt, ha sikerül a hétvégén Laci le is ellenőrzi és tesztel vele egyet a Miskolc Rallye előtt. Szeretné még ő is sokkal jobban megszokni, megismerni a kocsit és Miskolcra már több tapasztalattal a kezében-lábában odaállni a rajtvonalhoz. A közös miskolci felkészülés az valószínűleg csak ott a helyszínen, a pályabejáráskor fogja a kezdetét venni. Az eredménnyel kapcsolatban nincsenek komoly vágyaink, a minél több versenykilométer megtétele, valamint a célba érkezés számunkra a legfontosabb. Persze ha ez esetleg egy jó helyezéssel párosul, annak nagyon fogunk örülni. A pályákat még személyes tapasztalatokból nem ismerem, ellenben édesapám, - akinek nagyon hálásak vagyunk, hogy versenyezhetünk- többször is autózott már rajtuk, sok-sok belsőkamerás felvétele van a szakaszokról, ezeket elemzem a segítségével, így már itthon a számítógép előtt megkezdem a tréningezést a Miskolc Rallye-ra.

Salánki Gábor – Rallye2.hu