EREDMÉNYEK

25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Rallye1 25. HELL Miskolc Rallye a MENTO kupáért - Historic CREDOBUS Miskolc Rallye2 2019 - Rallye2

R2 - Széles mosollyal szerettünk volna csatázni

Létrehozva 2016. április 25. (hétfő)

Széles mosollyal szerettünk volna csatázniKevés kilométer, sok kárral. Ez a rövidke mondat jellemzi talán a legjobban Hidegkuti Balázs és Kőhegyi Józsi első Rallye2-es versenyét, új Peugeot 206 RC versenyautójukkal. Balázséknak csupán egy gyorsasági adatott meg és az egri fiaskó tovább hátráltatja őket, mivel a Miskolc Rallye-ra sajnos nem lesznek készen a javításokkal. De a fiúk nem szomorkodnak, hanem készülnek, dolgoznak a Peugeot-on, hiszen a Rallye2 Bajnokság hátra lévő aszfaltos versenyeit már nem szívesen hagynák ki semmilyen indok vagy gond miatt. Hidegkuti Balázst kérdeztük.

Hogyan sikerült a felkészülésetek az Eger Rallye-ra?

Azt gondoltam, hogy viszonylag jól, de elég hamar bebizonyosodott, hogy tévedtem. Az autóval most mentünk először élesben, ezek voltak vele az első versenykilométerek. Csupán egy picike tesztünk volt a rövidke Eger Rallye-nk előtt Kunmadarason. Szerettük volna ezúttal alaposabban megismerni a Peugeot-nkat.
Valóban rövidre sikerült az Eger Rallye a számotokra, hiszen csak az első gyorsasági céljáig jutottatok el. Mesélj nekünk erről az egyetlen szakaszról!
A gyorsaságik ismerősek voltak, mert 2013-ban már versenyeztünk rajtuk a Rali Túrában egy Opel Astrával. Akkor nagyon megszerettük őket és jó eredménnyel is sikerült célba érnünk. Ez most sajnos nem mondható el. Ezúttal már a rajt előtt is adódtak problémáink. Az utolsó pillanatban tudtunk felniket szerezni az autóhoz, ami meg is bosszulta magát. Miután a szervizben reggel felraktuk őket, rohantunk kifelé és ekkor éreztük, hogy a kerekek beleérnek valamibe, konkrétan a lengéscsillapítókkal találkoztak. Ezért már az első gyorsaságira menetben kereket kellett cserélnünk.
A jobb oldal nem volt annyira vészes, ezért azzal nem foglalkoztunk. Ellenben a kerékcsere miatti kapkodásban az átbeszélő vezetékét elszakítottuk. Ezért hangosítás nélkül, kellőképpen bemelegedve ám nagyon hideg gumikkal kezdtük a versenyt. Bár gondolom, hogy a gumik melegedése, mindenkinek problémát okozott. Nem is kellett sokat várnunk rá, hogy az autó megússzon. Ekkor gondoltam azt, hogy nem az első gyorson kell a legjobbat teljesítenünk, ez pedig rá is nyomta a bélyegét a teljesítményünkre, magunkhoz képest egy nagyon rossz időt produkáltunk. Ismeretlen volt az autó, folyamatosan gyorsulni, ismerkedni szerettünk volna vele, ezek voltak a terveink. A gondok akkor kezdődtek, amikor lefordultunk a 25-ös főútról az Egerbocs irányába tartó rosszabb minőségű útra. A célba már úgy érkeztünk meg, hogy a motor teljesen leállt. Feleslegesen próbáltuk beindítani, megadta magát, mi pedig leadtuk a menetlevelet. A motortartó bak egyik csavarja eltört, ami belekerült a vezérlésbe és ott alapos rombolást végzett. Az egyik vezérműtengelyünk is eltörött. Most mentünk először a Rallye2 Bajnokságban, ami nagyon tetszett, kitűnő a kategóriánk, erős az N/3, vagy, ahogy most nevezik a 8-as kategória. Sokan vannak, nekünk az lett volna jó, ha széles vigyorral az arcunkon célba érünk és hatalmasakat csatázunk. Majd legközelebb… Köszönjük szépen a szervizes barátainknak, hogy megmentettek minket.

A Miskolc Rallye-ra elkészültök e a munkákkal?

Sajnos nem. Elég egyedi motorunk van és még az is komoly fejtörést okoz számunkra, hogy mi az, amit meg tudunk csinálni. Ezért a Miskolc kimarad nekünk. Megpróbálunk az év hátra lévő aszfaltos versenyeire koncentrálni. Jó lenne minél több aszfaltos versenyen elindulni, tesztjelleggel. De persze úgy, hogy előtte már alaposan kipróbáljuk az autót, mert nem szeretnénk még egy versenyen úgy járni, mint, ahogy az Egerben történt.

Salánki Gábor – Rallye2.hu